پیش فرضهای موجود در زمینه تعلیم و تربیت در مورد خلاقیت ، عبارتند از: |
1-همه انسانها دارای درجات مختلفی از
خلاقیت هستند. محیطهای آموزشی باید جهت پرورش خلاقیت ، فرصتهای مختلفی را برای
کودکان فراهم نمایند . |
خلاقیت |
خلاقیت به معنای خلق و آفرینش اندیشه ها ، ایده ها ، افکار نو و بدیع، متفاوت نگریستن به امور ، عبور از مرز دانسته های محدود به حیطه نادانسته های نامحدود ، کشف و ابداع راه حل های جدید برای یک مسأله است. خلاقیت ، تشخیص و بیان مسأله و ارائه راه حلهای جدید برای آن است . |
ویژگیهای دانش آموزان خلاق ، عبارتند از : |
1-دوری از عرف و عادات معمول جامعه و روی
آوری به راههای دیگر . |
انواع تفکر |
تفکر واگرا به معنای
ارائه راه حلهای جدید در حل مسأله است . در تفکر واگرا ، خلاقیت مطرح است . |
در تفکر همگرا ، امکان
اشتباه نیست و فرد سعی دارد ، از اشتباه پرهیز نماید . در تفکر واگرا و خلاق ،
به فرد فرصت اشتباه داده می شود . |
روشهای عملی پرورش خلاقیت روشهای عملی پرورش خلاقیت عبارتند از : |
1-داستانگویی و قصه نویسی : از کودکان
بخواهید که داستان ، شرح حال یا انشاء بنویسند. |
عوامل خلاقیت |
1-معلم : معلم باید به رشته خود مسلط باشد
، عشق به معلمی و علاقه به رشته تحصیلی نیز در این زمینه بسیار مهم می باشد . |
|
سلام : روزهای آخر بود، به دانش آموزانم گفتم: حالا که می تونید بنویسید ،پس یک نامه تشکر از خدا بنویسید . این هم چند نمونه از آن نامه ها :
ازبعثت او جهان جوان شد گیتی چو بهشت جاودان شد
این عید به اهل دین مبارک بر جمله مسلمین وشما مبارک
سلام گل های زیبایم :
گل های قشنگم ، باتعطیلات چه می کنید ؟
خوش می گذرد ؟ عزیزانم خواندن کتاب داستان و روزنامه ونوشتن خاطرات خودتون را فراموش نکنید . ازاون خاطرات توی کلاس ،
خب بگذریم ،منکه دلم براتون تنگ شده .............
دوستون دارم یه دنیا غم نبینید انشاء الله