کم کردن ترس کودکان از مدرسه

دلایل ترس کودک را از بین ببرید: 


* کم کردن وابستگی کودک: 

سعی کنید با استفاده از روش های مناسب ( مثل گذاشتن کودک در خانه اقوام به مدت یکی دو ساعت در روز به صورت پراکنده یا بردن او به پارک و همراه کردن او با کودکان همسن و سال خودش) به تدریج وابستگی کودک را به خود کم کنید. 


* ایجاد آمادگی ذهنی در کودک : 

o سعی کنید قبل از شروع سال تحصیلی ذهن کودکتان را نسبت به مدرسه، معلم آماده کنید.به طوری که با تعریف و تمجید واقعی و منطبق بر واقعیت از مدرسه و معلمان شور و اشتیاق مدرسه رفتن را در کودک ایجاد نمایید. 

o به او اطمینان دهید معلمش مهربان است و او را حمایت خواهد کرد.

o خاطرات و تجارب مثبت ، شاد و جالب خود را با معلم های دوره ابتدایی با کودک خود در میان بگذارید.

o از معلم ها با القاب خوب وبا لبخند یاد کنید.





ایجاد انگیزه: 

· سعی کنید با علاقه و اشتیاق زیاد در باره آنچه که او در مدرسه خواهد آموخت مثل خواندن، نوشتن، حساب کردن، شمردن، نقاشی، ورزش کردن حرف بزنید. 



· با کتاب خواندن برای کودک و هدیه دادن کتاب داستان به کودک علاقه او را به یادگیری خواندن و با سواد شدن افزایش دهید.



· در روش های تربیتی خود به گونه ای عمل کنید و به شیوه ای سخن بگویید و با کسانی رفت و آمد کنید و الگوهایی ارائه دهید که ناخود آگاه برای کودک انگیزه یادگیری و رفتن به مدرسه ایجاد شود.



· از کم اهمیت جلوه دادن ارزش تحصیل و کسب دانش حتی در قالب طنز و شوخی جدا خودداری کنید. اگر بی دلیل نگران ترس کودک خود از مدرسه باشید در واقع این ترس را به کودک خود القا کرده و به او می فهمانید که مدرسه جای ترسناکی است.از ترساندن کودک و ایجاد رعب و وحشت وترس از معلم (مثل اگر بچه خوبی نباشی به معلم می گویم تو را در کلاس زندانی کند ) جدا خودداری کنید.فرستادن کودک به پیش دبستانی و مهد کودک: معمولا بچه هایی که قبلا تجربه رفتن به مهد کودک و پیش دبستانی را دارند آمادگی بیشتری برای رفتن به مدرسه دارند به خصوص که بسیاری از مهارت ها و مفاهیم مورد نیاز را در دوره پیش دبستانی می آموزند، در نتیجه موفقیت بیشتری در دوره دبستان خواهند داشت.
 
با تشکر از آقای باقری 
نظرات 2 + ارسال نظر
آموزگار تازه کار یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 ب.ظ http://herisht.blogfa.com

سلام همکار گرامی
واقعا که وبتون به دلم نشست
خیلی آموزنده و مفید بود
سربلند باشید

سلام ممنون از حضور سبزتان

باقری-معلم اول شهرایور چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:04 ق.ظ

باعرض سلام وادب واحترام به استحضارمیرساند3-4روزقبل بطوراتفاقی متوجه شدم شخصی بنام شادی وبلاگی به نام (ضدمعلم)درست کرده ودراکثر ژست هاش توهین به ساحت معلمین کرده وانگاردیواری کوتاه ترازدیوارماپیدانکرده
موضوع رابعنوان گزارش متخلف درقسمت مدیریت بلاگفا اطلاع دادم وفرم راهم تکمیل کردم اماافاقه ای نکرده خواهشمنداست یه سری به این وبلاگ مسخره بزنیدوموضوع راشمانیزگزارش کنیدتااین وبلاگ مسدودشود
آدرس وبلاگ :
http://www.shadis94.blogfa.com/اسم وبلاگ ضدمعلم راهم توگوگل بنویسید پیداش می کنید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد